O szkoleniu
Już od 18 października 2018 roku jesteście Państwo zobowiązani do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej. Nieco później, bo od 26 listopada 2018 roku, jednostki sektora finansów publicznych powinny być gotowe do przyjmowania elektronicznych faktur ustrukturyzowanych. Są to jedne z największych zmian z zakresu zamówień publicznych z ostatnich lat.
W trosce o sprawne dostosowanie instytucji publicznych do zmienionych przepisów, a także w odpowiedzi na liczne zapytania naszych klientów, przygotowaliśmy szkolenie poświęcone tym zmianom – Faktury elektroniczne i elektronizacja zamówień publicznych w JST i JSFP. Szkolenie to kompleksowo omawia wszystkie najnowsze zagadnienia związane z e-gospodarką w administracji publicznej.
Korzyści
Celem niniejszego szkolenia jest przygotowanie jego uczestników na powyższe zmiany, a także przekazanie wiedzy niezbędnej do funkcjonowania w obrębie zamówień publicznych po 18 października 2018 roku.
W wyniku szkolenia dowiesz się:
- Jak przygotować się na nadchodzące zmiany?
- Czym jest i jak korzystać z platformy e-Zamówienia?
- Jak przygotować i złożyć Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) oraz inne dokumenty?
- Czym jest elektroniczna faktura ustrukturyzowana?
- Czym jest i jak działa Platforma e-fakturowania?
- Jakie rozwiązania warto wypracować w instytucji, aby uprościć elektronizację zamówień publicznych?
- Jakie dodatkowe obowiązki pojawią się, a jakie znikną w związku z elektronizacją zamówień publicznych?
- Jakie są najczęstsze błędy i problemy przy zawieraniu umów w oparciu o pzp i jak ich uniknąć?
- Kiedy można zrezygnować z elektronicznej formy komunikacji w prowadzonym postępowaniu?
Adresaci szkolenia
- Specjaliści ds. zamówień publicznych
- Księgowi
- Pracownicy przygotowujący Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia
- Osoby przygotowujące postępowanie o zamówienie publiczne
- Członkowie Komisji Przetargowych i Zespołów do nadzoru realizowanego zamówienia
- Kontrolerzy i audytorzy procedur zamówień publicznych
Program szkolenia
Dzień 1
- Elektroniczna faktura ustrukturyzowana - Czym jest?
- Platforma e-fakturowania - możliwości odbioru faktur elektronicznych.
- Platforma e-Zamówienia.
- Zasady korzystania z Platformy e-Zamówienia.
- Elektroniczny JEDZ.
- Zasady składania JEDZ elektronicznie.
- Określenia w SIWZ zasad składania JEDZ elektronicznie.
- Składanie elektronicznych dokumentów w postępowaniu o udzielenia zamówienia.
- Udostępnianie protokołu postępowania oraz dokumentacji postępowania po elektronizacji.
- Biuletyn Zamówień Publicznych.
- Plan finansowy a plan zamówień publicznych.
Dzień 2
- Szacowanie wartości zamówienia.
- Zamówienie nieprzewidziane.
- Udzielanie zamówień podlegających ustawie Prawo zamówień publicznych.
- Newralgiczne problemy postępowania o zamówienie publiczne.
- Jak określać warunki udziału w postępowaniu oraz opisywać sposób dokonywania oceny ich spełniania.
- Kryteria oceny ofert:
- Bilans kryteriów.
- Niebezpieczeństwa.
- Newralgiczne aspekty przebiegu postępowania o zamówienie publiczne.
- Umowy w zamówieniach publicznych:
- Wynagrodzenie ryczałtowe a wynagrodzenie kosztorysowe.
- Kary umowne w umowach.
- Zmiany umów a zamówienia uzupełniające i dodatkowe.
- Umowy o zamówienia publiczne – typowe problemy.
- Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych:
- Osoby odpowiedzialne.
- Czyny stanowiące naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- Jak wdrożyć platformy e-fakturowania i e-zamowienia?
- Pytania i dyskusja.
Informacje dodatkowe
Cena: 890,00zł (cena bez noclegu) /Bez noclegu: 1290,00/ z noclegiem: 1590,00zł (cena z noclegiem)
Zapraszamy na szkolenie hybrydowe
Szkolenie jest dwudniowe i odbywa się w godz. 9.00 - 15.00.
Przygotowaliśmy dla Państwa dwie opcje udziału w szkoleniu do wyboru:
- Szkolenie online
Cena: 890,00 zł
Cena obejmuje: udział w szkoleniu online (w trakcie którego będą Państwo widzieli trenera i mogli swobodnie rozmawiać z nim i innymi uczestnikami, a także widzieli prezentację i inne materiały szkoleniowe), materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, materiały poszkoleniowe w wersji elektronicznej, możliwość konsultacji z trenerem po szkoleniu.
- Szkolenie stacjonarne
Cena: 1290,00 zł (cena bez noclegu) / 1590,00 zł (z noclegiem)
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w wersji papierowej oraz elektronicznej, materiały poszkoleniowe w wersji elektronicznej (e-mail), możliwość konsultacji z trenerem po szkoleniu, wyżywienie każdego dnia: obiad oraz przerwa kawowa (kawa, herbata, woda, napoje, owoce, ciastka).
Dodatkowo wariant z noclegiem obejmuje: nocleg z pierwszego na drugi dzień szkoleniowy oraz śniadanie drugiego dnia.
Istnieje możliwość zarezerwowania pokoju również na dzień poprzedzający szkolenie. W tym celu prosimy o kontakt.
Zapewniamy między innymi:
- salę szkoleniową, która umożliwi zachowanie bezpiecznej odległości,
- dozowniki z płynami dezynfekującymi,
- maseczki i rękawiczki,
- regularną dezynfekcja powierzchni i urządzeń użytkowanych w ciągu dnia.
UWAGA! Przy zapisie większej ilości osób lub przy zapisie na więcej niż jedno szkolenie, przewidujemy atrakcyjne rabaty.
Terminy szkoleń
Brak nadchodządzych terminów szkolenia Elektronizacja zamówień publicznych i faktury elektroniczne w JST i JSFP